Magyarország

Címlap Rólunk Jeles események, érdekességek Kerékpáros rekordok éve a Tisza-tónál

Kerékpáros rekordok éve a Tisza-tónál

Az elmúlt esztendőben 30 884 biciklis haladt át a Kiskörei Vízlépcső üzemi hídján, ami új éves rekord, másfélszer haladja meg a 2016-os adatokat. A Közép-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság Kiskörei Szakaszmérnöksége csak júliusban 9 086 kerékpárost regisztrált a Tisza-tó duzzasztóműve feletti úton, ami szintén abszolút havi rekord.

 

A KÖTIVIZIG beruházásában, 493 millió forint európai uniós és hazai támogatásból 2005-2007 között épült meg a Tisza-tó körüli árvízvédelmi töltés koronáján a 3 méter széles kerékpárút, először a bal parton, Abádszalók és Tiszafüred, majd a jobb parton, Kisköre és Poroszló között.
A Kiskörei Szakaszmérnökség 2008 óta kíséri figyelemmel a tó körül, pontosabban a duzzasztóművön áthaladó kerékpáros forgalmat, amely az elmúlt évtizedben négy és félszeresére bővült. Az első, nem teljes évben, 2008-ban még „csak” 6800 biciklis hajtott át az üzemi hídon, tavalyelőtt azonban már meghaladta a számuk a 20 ezret, 2017-ben pedig 30 884-re nőtt a forgalom. (Fontos megjegyezni, hogy az igazgatósági statisztikákban csak azok a kerékpárosok jelennek meg, akik áthaladtak a duzzasztómű felett, tehát azok, akik például Abádszalókról tekernek Tiszafüredre, vagy Kisköréről bicikliznek Sarudra, nem szerepelnek a statisztikában.)
Az adatok tanúsága szerint az év minden hónapjában bicikliznek a tó körüli töltéskoronán, a nyári hónapokban azonban ugrásszerűen megnő a kerékpárral túrázók száma. A nyári időszakban a duzzasztóművön áthaladó kerékpárosok száma az egész évinek több mint kétharmada. (Ilyenkor a gépjárművek átmenő forgalmát korlátozó sorompók zárt állapotban vannak, amelyek természetesen a kerékpáros közlekedést nem akadályozzák.
A vízlépcsőn áthaladó kerékpárosokat 2013. óta szólítjuk meg néhány kérdés erejéig: mondják el, írják le véleményüket, észrevételüket a látottakról, tapasztaltakról. Többek között arra voltunk kíváncsiak, hogy érdemes-e, kell-e szigorítani az átmenő gépjármű forgalmat és visszaadni a bicikliseknek az uniós támogatással épült kerékpárutat? A kérdésekre adott válaszok elemzése ide kattintva olvasható.

A 2017. évi kerékpáros kérdőív.

Copyright © Minden jog fenntartva.